AdWords marketing stratégia nélkül?

A Google hirdetési rendszerére sokan egy egyszerű és átlátható rendszerként gondolnak, amivel pillanatok alatt potenciális vásárlókat lehet szerezni. Ez részben igaz is, mivel a rendszerbe való regisztrálást, a hirdetések megírását és a kulcsszavak kiválasztását szinte bárki el tudja végezni néhány óra alatt.

Az persze más kérdés, hogy ez milyen eredményeket hoz majd a vásárlások, vagy megkeresések szempontjából.

A valóság az, hogy manapság egyre kiélezettebb a verseny a hirdetők között, így még a rendszer alapos ismerete sem ér sokat megfelelő marketing stratégia nélkül.

Adwmarketing

A vásárlók szemével nézze a saját hirdetéseit!

Ha az AdWords célzási mechanizmusait technikai szempontból kellene elemeznünk, azt mondhatnánk, hogy a rendszer szinte tökéletes. Épp abban a pillanatban kínálja fel a látogatónak a hirdetést, amikor a látogató érdeklődik az Ön terméke, vagy szolgáltatása iránt. Tehát a vásárló kerül előtérbe, s a hirdetés őt egy olyan céloldalra vezeti, ahol vélhetően mindent megtalál, ami érdekli a téma kapcsán.

Ez persze egy ideális elképzelés, a valóság azonban sokkal bonyolultabb. Fontos elkülöníteni azokat az elemeket, amelyeket maga a rendszer kínál (célzási megoldások, kizárások stb.) és az általános marketing stratégia elemeit.

mobilindex

Hiába van a kampányunknak magas átkattintási aránya, olcsó kattintási összegekért az első pozíciókban, ha a marketing stratégia gátat szab a vásárlásoknak, megkereséseknek.  Vagyis a hirdetési rendszer technikai ismerete nem elégséges. Szükség van egy átfogó marketing tudásra, ami segítségével kialakítható a megfelelő marketing stratégia.

Minden termék, szolgáltatás más és más. Számtalan tényező befolyásolja, hogy a látogatóknak megtetszik-e az adott termék. Hazánkban kifejezetten fontos a kedvező ár, de természetesen a megrendelés közben kapott extra szolgáltatások is fontos szerepet játszhatnak a végkifejletben.

 

Egy AdWords fiók kampányainak megtervezésénél tehát szinte minden olyan elemet figyelembe kell venni, ami valamilyen szinten kötődik az értékesítéshez, ugyanis ezekből az elemekből alakítható ki majd a marketing stratégia, azt követően pedig a fiók szerkezete.

Egyszóval néhány hirdetés megírása és a megfelelő kulcsszavak kiválasztása nem elegendő. A sikerhez hatékony stratégia kell és természetesen folyamatos tesztelés, optimalizálás.

 

2016.05.05

Print Friendly
Címke: ,

Szerző:

Cégünk az Unelte SEO S.R.L 2009 óta foglakozik keresőoptimalizálással, ezen belül linképítéssel, szövegírással és elemzésekkel is.

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás