A főoldal jelentősége és a keresőoptimalizálás

A weboldal struktúrájában a főoldal központi szerepet foglal el. Ha megnézzük akár a legegyszerűbb weboldal felépítését, megfigyelhetjük, hogy a főoldal mennyire fontos szerepet tölt be, a weboldal tulajdonosok ide próbálják a legfontosabb információt, a legelőnyösebb tartalmat betuszkolni, amire úgy érzi a látogatónak azonnal szüksége van, amint az oldalra jut.

Nem jelenthetjük ki, hogy ez hibás hozzáállás volna, hisz egy weboldal struktúrájában a főoldal az, ami a legerősebb, a legtöbb oldalletöltéssel rendelkezik. A látogatók nagy hányada ide érkezik! A weboldal tulajdonosok többsége ezt az oldalt szeretné a kereső élén látni, de legalább a TOP 10-ben.

És itt most álljunk meg egy pillanatra!

A főoldal szerepe tehát nem kérdéses, 99%-ban ez az egész website legfontosabb oldala! De tudjuk, hogy az elmúlt néhány hónap óriási változást hozott a keresőoptimalizálásban, ami nagyban érintette a főoldalra való optimalizálást is. Míg évekkel ezelőtt elég volt a főoldalra optimalizálni, s az a megfelelő kulcsszó sűrűséggel, és link mennyiséggel viszonylag könnyen a Google organikus listájának első oldalára került, addig ma már sokkal bonyolultabb a helyzet.

Ma már nem elég, sőt, kifejezetten hátrányos, ha csak a főoldalt erősítjük akár linképítéssel, akár a keresőoptimalizálás egyéb módszereivel! A legtöbb weboldal tulajdonos itt követ el egy alapvető hibát, miszerint abba a tévedésbe esik, hogy a megváltozott keresőoptimalizálási módszerrel párhuzamosan elveszíti a főoldal a jelentőségét, ha nem azt „erőltetjük” a keresőben.

Holott ez egyáltalán nem így van! A főoldal továbbra is azt a jelentős szerepét tölti be, mint ami a nevében is benne van, a website fő tartóelemét adja, innen indul a struktúra többi része, amit előző cikkünkben tárgyaltunk.

Épp ezért a megváltozott keresőoptimalizálási megoldások miatt az egész weboldal struktúráját úgy kell megtervezni, hogy a látogató, amennyiben egy aloldalon keresztül érkezik, könnyen a főoldalra tudjon navigálni.

A főoldalra nincs általános recept, ám mindenképp két irányt kell szem előtt tartani. Egyrészt az átgondoltság, a logikus felépítés és értékes tartalom, ami maradásra bírja a látogatót, és még egyszer ugyanez, ahhoz, hogy a Google is értékesnek ítélje a főoldalt.

Weboldalt készíteni és megjelenni a weben sohasem késő, ha te is ezen gondolkodsz, mi kész megoldással várunk!

Ha úgy érzed megkeresnél minket:

Inkább írok!




    Melyik szolgáltatásunk érdekel?
    Keresőoptimalizálás
    Facebook hirdetés
    Google Ads
    Pr cikkek, szövegírás
    Linképítés
    Weboldal készítés
    Webáruház készítés

    Kötelező jóváhagyni a Felhasználási feltételeket
    és az Adatkezelési tájékoztatót!

    Elolvastam, megértettem, elfogadom

    Please prove you are human by selecting the plane.