A főoldal jelentősége és a keresőoptimalizálás

A weboldal struktúrájában a főoldal központi szerepet foglal el. Ha megnézzük akár a legegyszerűbb weboldal felépítését, megfigyelhetjük, hogy a főoldal mennyire fontos szerepet tölt be, a weboldal tulajdonosok ide próbálják a legfontosabb információt, a legelőnyösebb tartalmat betuszkolni, amire úgy érzi a látogatónak azonnal szüksége van, amint az oldalra jut.

Nem jelenthetjük ki, hogy ez hibás hozzáállás volna, hisz egy weboldal struktúrájában a főoldal az, ami a legerősebb, a legtöbb oldalletöltéssel rendelkezik. A látogatók nagy hányada ide érkezik! A weboldal tulajdonosok többsége ezt az oldalt szeretné a kereső élén látni, de legalább a TOP 10-ben.

És itt most álljunk meg egy pillanatra!

A főoldal szerepe tehát nem kérdéses, 99%-ban ez az egész website legfontosabb oldala! De tudjuk, hogy az elmúlt néhány hónap óriási változást hozott a keresőoptimalizálásban, ami nagyban érintette a főoldalra való optimalizálást is. Míg évekkel ezelőtt elég volt a főoldalra optimalizálni, s az a megfelelő kulcsszó sűrűséggel, és link mennyiséggel viszonylag könnyen a Google organikus listájának első oldalára került, addig ma már sokkal bonyolultabb a helyzet.

Ma már nem elég, sőt, kifejezetten hátrányos, ha csak a főoldalt erősítjük akár linképítéssel, akár a keresőoptimalizálás egyéb módszereivel! A legtöbb weboldal tulajdonos itt követ el egy alapvető hibát, miszerint abba a tévedésbe esik, hogy a megváltozott keresőoptimalizálási módszerrel párhuzamosan elveszíti a főoldal a jelentőségét, ha nem azt „erőltetjük” a keresőben.

Holott ez egyáltalán nem így van! A főoldal továbbra is azt a jelentős szerepét tölti be, mint ami a nevében is benne van, a website fő tartóelemét adja, innen indul a struktúra többi része, amit előző cikkünkben tárgyaltunk.

Épp ezért a megváltozott keresőoptimalizálási megoldások miatt az egész weboldal struktúráját úgy kell megtervezni, hogy a látogató, amennyiben egy aloldalon keresztül érkezik, könnyen a főoldalra tudjon navigálni.

A főoldalra nincs általános recept, ám mindenképp két irányt kell szem előtt tartani. Egyrészt az átgondoltság, a logikus felépítés és értékes tartalom, ami maradásra bírja a látogatót, és még egyszer ugyanez, ahhoz, hogy a Google is értékesnek ítélje a főoldalt.

Weboldalt készíteni és megjelenni a weben sohasem késő, ha Ön is ezen gondolkodik, mi kész megoldással várjuk!.

Print Friendly
Címke: ,

Szerző:

Cégünk az Unelte SEO S.R.L 2009 óta foglakozik keresőoptimalizálással, ezen belül linképítéssel, szövegírással és elemzésekkel is.

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás