Kulcsszavak kiválasztása, kulcsszókutatás – a keresőoptimalizálás részei

  1. rész

A kulcsszavak kiválasztása olyan komplex és összetett téma, hogy meg sem próbálom egy cikkbe belesűríteni. Egy weboldal sikere a megválasztott kulcsszavak erősségétől, azok pozícióba hozásától függ. Ez így elég bonyolultan hangzik, de ha lépésről, lépésre lebontjuk és körbejárjuk a témát, akkor egyből világossá válik minden.

Kulcsszavak kiválasztása SEO szempontból 

Mikor meghatároztuk, hogy weboldalunk mivel fog a jövőben foglalkozni, akkor nyilván az egy teljes témakört foglal magába. Azt, hogy a weboldalunk mivel foglalkozik, milyen szolgáltatást kínál nyilván le kell írni, tartalmat kell létrehozni, ahhoz, hogy a későbbiekben betévedő látogató eldöntse vásárol-e nálunk, igénybe veszi-e szolgáltatásunkat. Azzal ebben az esetben nem foglalkozunk, hogy a tartalmi rész marketing értéke milyen, feltételezzük, hogy a weboldal szöveg elnyeri a látogatók tetszését. Mivel a kereső az elmúlt 1,5 évben látványosan jelentős szerepet adott a tartalomnak, ezért nem lehet kérdés, hogy a bő szövegezés mennyire előnyös.

Hogyan válaszd ki a kulcsszavakat?

Igen ám, de mielőtt nekiveselkednénk a szövegírásnak, vagy megkeresnénk vele egy szövegírót meg kell találnunk azokat a kulcsszavakat, amelyeket a tartalomba elhelyezve az később a humán keresések során felhozza weboldalunkat. Hisz ezekre a kulcsszavakra történik a későbbi keresőoptimalizálás. Innen nézve pedig nyilván azt szeretnénk weboldal tulajdonosként, hogy olyan kulcsszóra kerüljön a Google első oldalára oldalunk, ami a lehető legnagyobb látogatószámot, és potenciális vásárlót hozza.

Érdemes figyelmet fordítani erre is 

Megeshet, alig indul el egy weboldal a tulajdonos azt veszi észre, hogy néhány az oldalon szerepeltetett, és valóban tartalmába beleillő, tehát releváns szóra már „feljön az oldal”.  Ilyenkor a keresőoptimalizálás bugyraiban nem járatos ember könnyen arra gondolhat, hogy valamire rájött, amire talán más nem.

Sajnos erről szó sincs, a weboldalak olyan kulcsszavakra hajlamosak könnyen pozícióba kerülni, amire nincs jelentős keresés, vagy rosszabb esetben abszolút nincs keresés arra a szóra, szavakra, szóösszetételekre. Magyarán arra a kulcsszóra, amire nincs keresés hiába kerül előnyös helyre az oldal a találati listában, ha az nem hoz látogatót. Ezeket a kulcsszavakat érdemes elkerülni vagy legalábbis minimális mértékben szerepeltetni a weboldalon. Persze ehhez profi segítség és profi kulcsszó kereső programok (szintén szakmai) használata is kell.

Kulcsszókutatás a siker záloga 

Ennek az esetnek a másik véglete, ha olyan kulcsszavakat erőltetünk, olyan szavakra akarunk keresőoptimalizálást végezni, amelyekre sokan keresnek ugyan, de olyan nagy a verseny a szavakra, hogy nincs reális esélye annak, hogy azt beírva a Google-ba, a mi oldalunk is feljön rá. Magyarul, számtalan konkurens weboldal is ugyanerre a szóra optimalizál, így kialakul egy magas versenyhelyzet.

És, ha már elérkeztünk a konkurenciához, kitől lehetne jobban és eredményesen tanulni, mint tőlük. A cikk következő részében elárulom, hogy a kulcsszavak tekintetében mit tanulhatunk a hasonló témájú weboldalaktól.

Q & A

Mit jelent a kulcsszavak kiválasztása?
A kulcsszavak kiválasztása az a folyamat, amely során azonosítjuk és kiválasztjuk azokat a releváns szavakat és kifejezést (kifejezéseket), amelyek alapján a célközönség keresési lekérdezéseket végez, hogy optimalizáljuk weboldalunk tartalmát és javítsuk annak keresőmotoros rangsorolását.
Hogyan válasszam ki a kulcsszavaimat?
A kulcsszavak kiválasztásához először végezz alapos kulcsszókutatást olyan kulcsszó kereső eszközökkel, mint a Google Keyword Planner, Ahrefs, vagy SEMrush, elemezd a versenytársak kulcsszavait, és válassz olyan releváns, keresett, de nem túl versengő kifejezések közül, amelyek összhangban vannak a tartalmaddal és a célközönséged keresési szándékaival.
Vannak-e kritériumok a kulcsszavak kiválasztására?
Igen, a kulcsszavak kiválasztásának kritériumai közé tartozik a relevancia a tartalmadhoz, a keresési volumen, a verseny erőssége, a felhasználói keresési szándék, valamint az adott kulcsszóval elérhető potenciális forgalom és konverziós lehetőség.