Google Szerzőség (Google Authorship) és a keresőoptimalizálás

Ahogyan az új típusú keresőoptimalizálással kapcsolatosan megjegyeztük, ahhoz, hogy ma eredményt lehessen elérni a webes megjelenéssel, – vagyis weboldalunk a SERP-ben jó helyezést érjen el a fontos kulcsszavainkra – folyamatosan frissülő, releváns tartalomra van szükség. Míg évekkel ezelőtt blogolással csak egy szűk kör foglalkozott üzemszerűen, addig mára minden weboldal tulajdonos szinte kötelezően rá van utalva arra, hogy tartalmat (cikk, hír, érdekesség, élménybeszámoló formájában) írjon vagy írasson a weboldalára.

Épp ezért talán nem nevezhetjük teljesen véletlennek azt a tényt, hogy a Google bevezette a Szerzőség szolgáltatást, ami lehetőséget adott a szerzőknek, hogy arcképpel jelenjenek meg cikkeik mellett a találati listán. Ez egyfajta nívót is ad a szerzőnek és cikknek egyaránt, a hitelesség egyik fokmérője, emellett valamilyen szinten emberivé is vált a közlendő, az olvasó, a felhasználó archoz is tudja kötni, amit olvas. Egyaránt segítségére van a szolgáltatás a keresőnek és felhasználónak, akik könnyebben megtalálják kedvencükké vált szerzőjüket. Keresőoptimalizálás szempontjából leginkább a személyes márka építésében lehet kiemelkedő szerepe a Google Szerzőségnek.

Nem mellesleg érdemes megjegyeznünk, hogy a Google Szerzőség kecsegtető varázsa egyben a Google Plus felé is terelte a weboldal tulajdonosokat, hisz a Szerzőség szolgáltatás beállításához a Google Plus fiók elengedhetetlen. A hivatalos álláspont szerint a Szerzőséggel, azzal, hogy tartalmunkat „nevesítjük”, csak pozitív hatással lehetünk weboldalunkra a keresőben elfoglalt helyét tekintve.

Ehhez képest, miután „boldog-boldogtalan” összekötötte Google Plus fiókját saját gyártású tartalmával, tavaly októberben hirtelen a Google csökkenteni kezdte a szerzői megjelenéseket a találati listán. Ennek egyetlen oka lehet a Google nyíltan vállalt spam ellenessége, amivel ebből a szolgáltatásból is szeretné kiszűrni a nem releváns, és nem minőségi tartalmat.

Októberben Matt Cutts, a Google webspam elleni osztályának vezetője erősítette meg, hogy valóban csökkentek a szerzői megjelenések a találatokban, decemberben pedig egy ismételt finomítás következett be, aminek célja az volt, hogy leginkább az érdekes és releváns témákat közlő szerzők képeit jelentessék meg.

Ahhoz, hogy szerzőként jelenhessünk meg összetett kritériumnak kell megfeleljen weboldalunk, ami egyben azt a feltételt is megteremti, hogy az oldalon sikeres keresőoptimalizálást tudjunk végrehajtani.

Mit jelent mindez?

Azt, hogy a Google a szerzői arckép megjelenésénél nem csak az adott cikket, cikkeket értékeli külön-külön, mennyire releváns, érdekes, vagy terjedelmes az adott írás, hanem a teljes oldal minősége is számít.

Annak ellenére, hogy keresőoptimalizálás szempontjából kézzel foghatóan nem mérhető a Google Szerzőség előnye – a változó tapasztalatokat leszámítva – mégis érdemes vele foglalkozni, hisz jó mérce lehet weboldalunknak, ha megjelenünk, mert ez azt is jelentheti, hogy megfeleltünk a követelményeknek: jó minőségű, kellően bő, tartalmas, frissülő és releváns weboldalt építettünk.

A seo101.hu weboldal több bejegyzése mellett is megjelennek a szerzői információk a SERP-ben..

Print Friendly
Címke: ,

Szerző:

Cégünk az Unelte SEO S.R.L 2009 óta foglakozik keresőoptimalizálással, ezen belül linképítéssel, szövegírással és elemzésekkel is.

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás