Hogyan célozzunk a Google Ads-ben?

Nem kérdéses, hogy a cégek számára a marketing két célt szolgálhat. Vagy most eladni, vagy később, de mindenképp eladni. Eladni a terméket, a szolgáltatást, a szekértői státuszt, vagy bármit, ami végeredményben valós bevételt eredményez.

Kérdéses viszont, hogy a fentiek közül a Google Ads mire alkalmas leginkább és érdemes lehet-e vele közvetett módon elérni a látogatókat?

A válasz meglehetősen összetett, de lássuk a részleteket:

A Google Ads alapja a keresési hálózat, ami egyértelműen a közvetlen értékesítésre szolgál. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy ha azonnal szeretnénk eladni, akkor a keresési hálózat lehet a legjobb döntés a hirdetéshez. Ebben az esetben ugyanis a felhasználóról tudhatjuk, hogy vásárolni akar. Ha például a keresőbe azt írja, hogy „LED TV vásárlás” szinte 100%, hogy vásárolni akar és fog is, csak kérdéses, hogy hol és mennyi idő múlva.

A „hol”-ra általában egyértelmű a válasz. Ott ahol jobb ajánlatot kap, vagy az árak, vagy a szolgáltatás minősége miatt. Esetleg dönthet majd egy adott webáruház mellett azért is, mert maximálisan megbízik benne.

A „mikor”-ra is egyértelmű a válasz. Később. Persze, hogy pontosan mikor azt nem tudjuk, de addig is jelen lehetünk a látogatónk böngészési folyamataiban remarketing hirdetésekkel, akár általános akciókat hirdetünk, akár az általa megtekintett terméket mutatjuk meg még ellenálhatatlanabb árazással, dinamikus remarketing segítségével.

Nem is szaporítanánk a szót a fentiek kapcsán, mert egyértelműen látszik, hogy a keresési hálózat és az esetleges remarketing célzások közvetlen vásárlást eredményezhetnek és az esetek többségében eredményeznek is.

Mi a helyzet a közvetett célzási megoldásokkal?

Sok esetben találkozunk olyan esetekkel, amikor kénytelenek vagyunk tágabban célozni, de természetesen olyan esetek is adódhatnak, amikor a tágabb célzásnak nincs semmi értelme.

Lássunk egy egyszerű példát. Tegyük fel, hogy a hirdetendő weboldalunk használt cipőket árul.

Mi a teendő? Megkeressük az összes releváns kulcsszót, majd elkezdünk rájuk hirdetni.

De mi számít itt relevánsnak?

Elsősorban minden olyan kulcsszó, ami tartalmazza az árult cipőkkel kapcsolatos kulcsszavakat és a használt kifejezést, ugyanis mi kizárólag használt termékeket fogunk hirdetni, így arra a kulcsszóra, hogy „cipő webáruház” nem érdemes majd megjelennünk, mert jól tudjuk, hogy aki erre a kulcsszóra keres, az új cipőt szeretne venni.

Vagy mégsem?

És itt kezdődik a dilemma. Természetesen szakértői szemmel ez nem túl nagy dilemma, viszont ügyfél részről rendszeresen előkerülő kérés, hogy hirdessünk általánosabb kulcsszavakra is, mert hátha ezek a látogatók a mi (egyébként nem releváns, de némileg kapcsolódó) termékünk láttán átpártolnak hozzánk.

Ebben persze lehet is némi igazság, viszont a tapasztalatok és legfőképp a számok azt mutatják, hogy ez a megközelítés nem fog túl sok konverziót eredményezni. Ráadásul a kattintásaink is kellőképp drágák lesznek, így az eredmények egyre csak romlanak majd.

És mi a helyzet akkor, ha nem lehet konkrét kulcsszavakkal elérni a felhasználókat?

Ilyen esetekkel is találkoztunk már nem egyszer. Ha például egy olyan új termékről, vagy szolgáltatásról van szó, amit még egyáltalán nem ismernek a felhasználók, kénytelenek vagyunk olyan kulcsszavakat hadrendbe állítani, amelyekkel közvetett módon érhetjük el a potenciális vásárlókat. Ez legtöbb esetben a B2B területen figyelhető meg, de természetesen a végfelhasználó hirdetések esetén is akad néhány példa.

Ez a folyamat már nem kifejezetten közvetlen értékesítés. Inkább egyfajta közvetett eladás, amikor olyan potenciális ügyfelekhez szeretnénk szólni, akik érdeklődhetnek az adott termék, vagy szolgáltatás iránt.

Persze ezen a ponton már jól át kell gondolnunk a Google Ads egyéb célzási mechanizmusainak előnyeit és hátrányait is, mert korántsem biztos, hogy a keresési hálózat lesz a legmegfelelőbb számunkra.

Összegezve az elhangzottakat, a célzás kiválasztásánál az első szempont a potenciális célközönség meghatározása. Ha ez megtörtént, a továbbiakban PPC szakember tudásán múlik, hogy ő milyen célzási mechanizmusok segítségével éri majd el a korábban meghatározott célközönséget.

Hogy keresési hálózaton, display hálózaton, esetleg videós hirdetésekkel teszi ezt az mindegy, csak az a fontos, hogy tisztában legyen azzal, hogy melyik eszköz mire való és mennyire hatékony az adott célok elérésében, függetlenül attól, hogy közvetlen értékesítésről, brandépítésről, esetleg egy teljesen más célról beszélünk.

Biztos kezekben szeretnéd tudni a keresőoptimalizálás mellett a Google Ads kampányaidat?

Válaszd szakértelmünket és kialakítjuk számodra a legmegfelelőbb hirdetési stratégiát!