7 SEO trend, ami 2020-ban dominálni fog - SEO101.hu


7 SEO trend, ami 2020-ban dominálni fog

Mielőtt a 2020-ban várható trendekre rátérnénk, álljunk meg egy kicsit és gondoljunk vissza az elmúlt 2-3 évben milyen SEO trendektől volt hangos az internet, ami annak rendje és módja szerint be is következett:

  • megérkezett az AMP (Accelerated Mobile Pages Project).
  • készültünk a mobil-index elsődlegességére az asztali változattal szemben.
  • https-re váltás rangsorolási tényező lett (egyfajta bizalmi faktor a Google szemében)
  • a megjelenített meta leírások hossza megváltozott, akár 300 karakternyi kivonatot is megjelenít a találati lista.
  • készültünk a RankBrain egyre szélesebb kiterjesztésére, most már tudjuk, hogy jelenleg a keresésekre összeállított találati lista közel 40%-a a Google MI bevonásával történik, ezzel párhuzamosan.
  • megnőtt a jelentősége az LSI kulcsszavaknak, így a kulcsszókutatást is ideje teljesen más oldalról megközelítenünk.
  • a Google felvette a versenyt a hamis hírek ellen, ami SEO szempontból is lényeges, mert ezek a weboldalak gombamód keltek ki az internet melegágyából és törtek előre a legváltozatosabb black hat módszereket felvonultatva.

 

 

Lássuk, melyek azok a SEO trendek, amelyekre 2020-ban is számítani lehet?

Megváltozott találati lista

Ha megfigyeljük, a találati lista már régen nem úgy néz ki, mint ahogy néhány évvel ezelőtt megszoktuk. A keresésekre most már egyrészt térképes találatok, bővített kivonatok, kiemelt tartalmak, videók és képek is megjelennek, nem beszélve a hirdetésekről, amelyeknek a helye szintén bővítésen ment keresztül.

Nem csoda, ha a sok extra tartalmi kínálat mellett még a TOP1-3 pozícióban lévő oldalak is könnyen elvesznek. Ezért optimalizáláskor ma már nem feltétlen csak a kulcsszavakat kell előtérbe helyezni, és a jövőben ez még inkább érvényesülni fog!

Strukturált adatok

Az organikus találati lista elemei között – ahogy fentebb említettük – találjuk, a bővített kivonatokat, ami tulajdonképpen abból áll, hogy a megjelenített URL-hez egyéb elemeket is csatol a Google (képeket, értékeléseket, egyéb aloldalakat).

Ezek már most bizonyítottan lényegesen több kattintást érnek el, mint az egyszerű listázott elemek. Ahhoz, hogy a Google így jelenítse meg weboldalunkat strukturált adatokat kell használni, ami alapján tudja kezelni a kereső, hogy milyen adatot milyen jellegűként kezeljen.

A jövőben ezen adatok használatának óriási jelentősége lesz, ha megfelelően szeretnénk konvertálni látogatóinkat!

Webhely sebesség

Nem árulunk el nagy titkot ezzel, hisz a webhely sebesség idéntől rangsorolási tényező, ami szintén a felhasználói élményt fokozza. Az átlag látogató ugyanis 3 másodpercnél többet nem vár egy weboldal betöltésére, ha ennyi idő alatt nem történik meg a „csoda”, akkor tovább navigál.

Erre különösen nagy hangsúlyt kell fektetni a jövőre nézve, és bár a weben sokféle page speed test oldal létezik, ne feledd el, hogy mindig a Google elvárásainak kell eleget tenned, tehát erre csakis a Google eszközei lesznek a megfelelők.

Relevancia & hitelesség

Itt ismételten képbe jönnek a szemantikus kulcsszavak. Ha nem csak kifejezetten kulcsszavakra optimalizálunk, hanem összefüggő keresési kifejezésekre, akkor jobban áttudjuk adni a látogatónak, hogy weboldalunk milyen kérdésére ad megfelelő választ, másrészről, maga a Google is jobban be tudja határolni, hogy milyen típusú lekérdezésekre jelenítse meg weboldalunkat a látogatónak.

Ezek összességükben alkotják a kiemelt böngészési élményt, és ez 2020-ban is elsődleges szempontja lesz a keresőóriásnak.

De a Google továbbra is vizsgálja az E-A-T szentháromság tengelyén adott vállalat, vagy a vállalat nevében tartalmat közzétevő írók, kiadók általános ismertségét, azaz:

  • E – Expertise – szakértelem
  • A – Authoritativeness – hitelesség
  • T – Trustworthiness – megbízhatóság

SEO szakértők szerint egyre nehezebb lesz az YMYL-típusú (itt bővebben olvashatsz arról, milyen odalak tartoznak ide) oldalak megjelenése a természetes találati listában, ha nincs megfelelő szakértelem és hitelesítő adat a témákban való íráshoz.

Hang alapú keresés

Eddig csak beszéltünk róla, de a jövőben valóságos lesz, akár a magyar nyelvterületen is. Ez egy teljesen új területe lesz az optimalizálásnak, mivel az emberek teljesen másképp írnak, mint ahogy beszélnek. A hangalapú keresésre pedig csak úgy lehet eredményesen optimalizálni, ha konkrét válaszként prezentáljuk a feltett kérdésre a megoldást, csak így lehet megmaradni a relevancia határain belül.

Ez a hagyományos kulcsszavas optimalizálás mellett egy új kihívást jelent a SEO szakemberek számára a jövőben.

Mobileszközök szerepe

2020-ban robbanásszerű változás várható a mobileszközök szerepének tekintetében, épp ezért is készült erre a Google, és már nem csak ajánlja a mobil verzió meglétét egy weboldalnak, hanem elvárásként kezeli, és nem hiába lett a mobil index az elsődleges.

A mobileszközök és a hangalapú technológia összekapcsolása pedig a jövőre nézve egy teljesen új utat jelöl ki és nagy változásokat sejtet.

A weboldalak 70%-át már mobil index alapján rangsorolja a Google, és ígéretük szerint szeptemberig a fennmaradó 30%-ot indexelését is elvégzi.

Tanulékony találati lista & felhasználóközpontúság & kiváló minőségű, optimalizált tartalom

 

Ez sem egy új keletű fejlesztése a keresőóriásnak, de a jövőben egész biztosan finomítani fogja, főleg, hogy a Google mögötti MI is folyamatosan fejlődik.

Mégpedig a személyre szabott találati lista, ezek a SEO trendek 2020-ban tovább finomodnak várhatóan. De a lényeg, ha egy oldalra egyszer már rákattintottál, akkor azt minden releváns keresésedre nagyobb eséllyel fogja újra és újra felkínálni.

Keresőoptimalizálás szempontból ez azért fontos, mert így a visszatérő látogatók számát lehet növelni, ami szintén nem elhanyagolható tény egy webáruház vagy bármilyen más szolgáltatást kínáló oldal életében!

BERT algoritmus

2019-ben nagy figyelmet kapott a BERT algoritmus elindulása, és természetes módon minden SEO szakember szeretné megtanulni, hogyan kell optimalizálni az új „jövevényre.”

A BERT algoritmusra önmagában nem lehet optimalizálni, sokkal inkább arra kell összpontosítani, hogy a felhasználói igényeket kell újraértékelni a kereséshez, és a tartalmat kell ehhez igazítani.

Azaz a felhasználói szándékra kell írni a tartalmat, nem pedig a felhasználó által keresett puszta karakterláncokra.

Vagyis, meg kell látni a keresésben a felhasználói szándékot, ezt úgy kell elképzelni, mintha az intelligens keresőmotor felállna az íróasztal mellől, és leülne beszélgetni az ügyfelekkel, hogy feltérképezze vásárlási útvonalaikat, szokásaikat, milyen szándék húzódik a keresésük mögött.

Bár még nem tökéletes, de a Google folyamatosan azon dolgozik, hogy kiszorítsa a webszemetet az online térből. Bizonyára Te is találkozol még olyan tartalommal, aminek úgy gondolod nem kellene fent legyen adott weboldalon, olyan alacsony minőségű.

Mi évek óta mondjuk, de 2020-ban a keresőoptimalizálásban kiemelt szerepe lesz a nagybetűs TARTALOMnak!

Nagyon fontos – és bár óvunk mindenkinek az angol nyelvterületen működő stratégiák túlzott „majmolásától”, mert van, ami egyszerűen még nem, vagy soha nem fog működni magyar nyelvterületen – és a vezető angol nyelvű SEO szakértők is ajánlják, hogy 2020 egyik fontos SEO trendje és stratégiája legyen a weboldal tartalmának optimalizálása.

Mit tehetünk?

  • szükséges esetén egyesítsük a tartalmakat
  • irányítsuk át
  • archiváljuk, így biztosítva, hogy minden oldal kulcsszókészlete egyedi legyen.

 

Természetesen mindez csak a jéghegy csúcsa, még sok olyan változás jöhet 2020-ban, amiről a Google sem számol be, és amit a “legvásottabb” SEO szakemberek sem feltételeznek! Kíváncsian nézünk a jövőbe!

Címkék: ,

Szerző:

Fórián Andrea

2010 óta vagyok csapattag, cégen belül elsősorban a szövegírás és a keresőoptimalizálás a fő területem, ami folyamatos tanulást, és munka iránti alázatot igényel. Kedvenc idézetem: "A legjobb múzsa a határidő." (Karinthy Frigyes)

 

English