7 SEO trend, ami 2019-ben dominálni fog - SEO101.hu


7 SEO trend, ami 2019-ben dominálni fog

Mielőtt a 2019-ben várható trendekre rátérnénk, álljunk meg egy kicsit és gondoljunk vissza az elmúlt 2-3 évben milyen SEO trendektől volt hangos az internet, ami annak rendje és módja szerint be is következett:

  • megérkezett az AMP (Accelerated Mobile Pages Project).
  • készültünk a mobil-index elsődlegességére az asztali változattal szemben.
  • https-re váltás rangsorolási tényező lett (egyfajta bizalmi faktor a Google szemében)
  • a megjelenített meta leírások hossza megváltozott, akár 300 karakternyi kivonatot is megjelenít a találati lista.
  • készültünk a RankBrain egyre szélesebb kiterjesztésére, most már tudjuk, hogy jelenleg a keresésekre összeállított találati lista közel 40%-a a Google MI bevonásával történik, ezzel párhuzamosan.
  • megnőtt a jelentősége az LSI kulcsszavaknak, így a kulcsszókutatást is ideje teljesen más oldalról megközelítenünk.
  • a Google felvette a versenyt a hamis hírek ellen, ami SEO szempontból is lényeges, mert ezek a weboldalak gombamód keltek ki az internet melegágyából és törtek előre a legváltozatosabb black hat módszereket felvonultatva.

Lássuk, melyek azok a trendek, amikre 2019-ben számítani lehet?

  1. Megváltozott találati lista

Ha megfigyeljük, a találati lista már régen nem úgy néz ki, mint ahogy néhány évvel ezelőtt megszoktuk. A keresésekre most már egyrészt térképes találatok, bővített kivonatok, kiemelt tartalmak, videók és képek is megjelennek, nem beszélve a hirdetésekről, amelyeknek a helye szintén bővítésen ment keresztül.

Nem csoda, ha a sok extra tartalmi kínálat mellett még a TOP1-3 pozícióban lévő oldalak is könnyen elvesznek. Ezért optimalizáláskor ma már nem feltétlen csak a kulcsszavakat kell előtérbe helyezni, és a jövőben ez még inkább érvényesülni fog!

  1. Strukturált adatok

Az organikus találati lista elemei között – ahogy fentebb említettük – találjuk, a bővített kivonatokat, ami tulajdonképpen abból áll, hogy a megjelenített URL-hez egyéb elemeket is csatol a Google (képeket, értékeléseket, egyéb aloldalakat).

Ezek már most bizonyítottan lényegesen több kattintást érnek el, mint az egyszerű listázott elemek. Ahhoz, hogy a Google így jelenítse meg weboldalunkat strukturált adatokat kell használni, ami alapján tudja kezelni a kereső, hogy milyen adatot milyen jellegűként kezeljen.

A jövőben ezen adatok használatának óriási jelentősége lesz, ha megfelelően szeretnénk konvertálni látogatóinkat!

  1. Webhely sebesség

Nem árulunk el nagy titkot ezzel, hisz a webhely sebesség idéntől rangsorolási tényező, ami szintén a felhasználói élményt fokozza. Az átlag látogató ugyanis 3 másodpercnél többet nem vár egy weboldal betöltésére, ha ennyi idő alatt nem történik meg a „csoda”, akkor tovább navigál.

Erre különösen nagy hangsúlyt kell fektetni a jövőre nézve, és bár a weben sokféle page speed test oldal létezik, ne feledd el, hogy mindig a Google elvárásainak kell eleget tenned, tehát erre csakis a Google eszközei lesznek a megfelelők.

  1. Relevancia

Itt ismételten képbe jönnek a szemantikus kulcsszavak. Ha nem csak kifejezetten kulcsszavakra optimalizálunk, hanem összefüggő keresési kifejezésekre, akkor jobban áttudjuk adni a látogatónak, hogy weboldalunk milyen kérdésére ad megfelelő választ, másrészről, maga a Google is jobban be tudja határolni, hogy milyen típusú lekérdezésekre jelenítse meg weboldalunkat a látogatónak.

Ezek összességükben alkotják a kiemelt böngészési élményt, és ez 2019-ben is elsődleges szempontja lesz a keresőóriásnak.

  1. Hang alapú keresés

Eddig csak beszéltünk róla, de a jövőben valóságos lesz, akár a magyar nyelvterületen is. Ez egy teljesen új területe lesz az optimalizálásnak, mivel az emberek teljesen másképp írnak, mint ahogy beszélnek. A hangalapú keresésre pedig csak úgy lehet eredményesen optimalizálni, ha konkrét válaszként prezentáljuk a feltett kérdésre a megoldást, csak így lehet megmaradni a relevancia határain belül.

Ez a hagyományos kulcsszavas optimalizálás mellett egy új kihívást jelent a SEO szakemberek számára a jövőben.

  1. Mobileszközök szerepe

2019-ben robbanásszerű változás várható a mobileszközök szerepének tekintetében, épp ezért is készült erre a Google, és már nem csak ajánlja a mobil verzió meglétét egy weboldalnak, hanem elvárásként kezeli, és nem hiába lett a mobil index az elsődleges.

A mobileszközök és a hangalapú technológia összekapcsolása pedig a jövőre nézve egy teljesen új utat jelöl ki és nagy változásokat sejtet.

  1. Tanulékony találati lista

Ez sem egy új keletű fejlesztése a keresőóriásnak, de a jövőben egész biztosan finomítani fogja, főleg, hogy a Google mögötti MI is folyamatosan fejlődik. Mégpedig a személyre szabott találati lista. Vagyis, ha egy oldalra egyszer már rákattintottál, akkor azt minden releváns keresésedre nagyobb eséllyel fogja újra és újra felkínálni. SEO szempontból ez azért fontos, mert így a visszatérő látogatók számát lehet növelni, ami szintén nem elhanyagolható tény egy webáruház vagy bármilyen más szolgáltatást kínáló oldal életében!

Természetesen mindez csak a jéghegy csúcsa, még sok olyan változás jöhet 2019-ben, amiről sem a Google nem számol be, és a “legvásottabb” SEO szakemberek sem feltételeznek! Kíváncsian nézünk a jövőbe!

Ha felvennéd velünk a kapcsolatot, tedd meg bátran!




Melyik szolgáltatásunk érdekel?
Keresőoptimalizálás
Facebook hirdetés
AdWords kampány
Pr cikkek, szövegírás
Linképítés
Weboldal készítés
Webáruház készítés

Kötelező jóváhagyni a Felhasználási feltételeket
és az Adatkezelési tájékoztatót!

Elolvastam, megértettem, elfogadom

Címke: ,

Szerző:

Fórián Andrea

2010 óta vagyok csapattag, cégen belül elsősorban a szövegírás és a keresőoptimalizálás a fő területem, ami folyamatos tanulást és munka iránti alázatot igényel.

 

English